Challenge Days: uitdagingen op fijne locaties - Digital Media Manager
+32 496 86 44 05 peter.vanedom@thomasmore.be
Inschrijven

Challenge Days: uitdagingen op fijne locaties

Challenge Days: uitdagingen op fijne locaties

Gedurende 6 dinsdagen in het eerste semester worden Challenge Days georganiseerd op locatie. Tijdens deze opdrachten wordt er door een opdrachtgever een presentatie gegeven over het bedrijf. Hierna krijgen de studenten een briefing en wordt er van hen verwacht dat ze bijvoorbeeld een campagne gaan uitwerken. Hiervoor krijgen ze een hele namiddag om er aan te werken in groep. Wanneer dit volledig is afgerond wordt van de studenten verwacht dat ze hun ideeën gaan pitchen voor een jury waar o.a. ook de opdrachtgever deel van uitmaakt. Op het einde van alle presentaties wordt er samen met de opdrachtgever en de docenten een winnaar uitgekozen die een prijs winnen voor hun werk. Hieronder enkele cases waaraan de studenten mochten werken tijdens de Challenge Days.

ONLINE ADVERTISING EN SOCIAL MEDIA

Opdrachtgever: Walibi

Het project waar de studenten aan moesten werken ging over het online adverteren op de social media kanalen Facebook en Instagram. Het is geen geheim dat adverteerders meer en meer digitaal adverteren en dat dit ten koste gaat van de traditionele middelen. Daarnaast is het ook een effectieve manier om te gaan targetten op een bepaalde doelgroep.

“Door te zien hoe de digitale marketing van Walibi aangepakt wordt, heb ik geleerd dat het belangrijk is om constant feedback te vragen/zoeken van je werk. Daarnaast zag ik dat je steeds een vinger aan de pols moet houden bij je publiek om te weten wat er leeft en waar je publiek mee bezig is. Ook continu bijscholen en bijleren is noodzakelijk: wat werkt op het moment dat je afstudeert, kan na 5 jaar hopeloos verouderd zijn.” – Sara Rogiers

PERSONAL BRANDING

Tijdens deze opdracht stonden de studenten centraal. Ze kregen tips en tricks rond het solliciteren, kregen de kans om zichzelf beter te leren kennen aan de hand van een persoonlijkheidstest en kregen tips mee over het belang van een LinkedIn profiel en welke zaken er zeker aanwezig moeten zijn op hun profiel.

“Het belang van een goed uitgewerkt en professioneel LinkedIn profiel was absoluut top-of-mind tijdens deze Challenge Day. Een kwalitatieve profielfoto, sprekende bio, groot aantal connecties en up-to-date informatie kunnen een boost betekenen voor jouw carrière.” – Laura Raets

EMAIL MARKETING

Raak, de Belgische full-service e-mailmarketing agency, was hier de opdrachtgever. De studenten kregen hier de opdracht om een e-mailmarketingcampagne uit te voeren voor de release van de nieuwe CD van Laura Tesoro.

“Bij de Challenge Day over e-mailmarketing vond ik het vooral verbazingwekkend hoeveel werk er in de juiste e-mail kruipt. Een e-mail sturen naar een grote groep ‘potentiële’ klanten gaat gepaard met veel verantwoordelijkheid. Ook verbaasde het mij dat zoveel mensen werken aan één e-mail. Eén ding dat ik zeker heb onthouden is dat de briefing zeer duidelijk moet zijn zodat iedereen weet wat er moet gebeuren” – Ellen Benoit