Waarom koos Benjamin voor DMM? - Digital Media Manager
+32 496 86 44 05 peter.vanedom@thomasmore.be
Inschrijven

Waarom koos Benjamin voor DMM?

Waarom koos Benjamin voor DMM?

Benjamin Vandenberghe, afgestuurd als marketeer, was nog niet helemaal zeker of hij al wou gaan werken of toch nog een jaartje ging verderstuderen. Na enkele richtingen te vergelijken heeft hij uiteindelijk voor DMM gekozen. Waarom hij voor deze richting gekozen heeft lees je hieronder.

Waarom heb je voor Digital Media Manager op Thomas More gekozen?

Na mijn opleiding “Marketing” vond ik dat ik nog te weinig praktijkervaring had op het vlak van digitale marketing. We hadden hier zeer weinig les over gekregen en dit is toch een belangrijk element in de huidige maatschappij. Door het verkorte traject Digital Media Manager had ik de mogelijkheid om in één jaar die extra digitale ervaring op te doen en nog een extra diploma te behalen.

Waar heb je extra informatie gevonden over de opleiding? Facebook / Website TM …?

Alleerst heb ik informatie opgezicht op de website van Thomas More. Via Thomas More ben ik terechtgekomen op de website van Digital Media Manager. Zo kon ik zien van wie ik les zou krijgen, welke vakken ik ging krijgen alsook ervaringen van voormalige DMM-studenten. Als laatste waren er ook enkele studenten uit mijn vorige richtingen die overwogen om deze richting te gaan studeren. Bij hen ben ik ook eens gaan luisteren over wat zij dachten van de richting.

Had je al van de opleiding gehoord?

Tijdens onze laatste week in Marketing zijn er enkele docenten van diverse richtingen informatie komen geven. Communicatiemanagement werd ook besproken, al ging het niet specifiek over Digital Media Manager. Tijdens de zomervakantie hoorde ik dat één van mijn vrienden deze richting ging volgen. Zo ben ik terecht gekomen op de website van DMM.

Wat heeft je overtuigd om de opleiding te volgen?

Als eerste is er het extra diploma. Momenteel heb ik al een diploma bedrijfsmanagement – marketing, het diploma DMM zou een mooie aanvulling op mijn bachelor zijn. Zoals ik eerder vermeldde heeft het gebrek aan praktijkervaring in marketing mij ook overtuigd. In DMM kan je zelf kiezen welke workshops je wil volgen, dit wil zeggen dat je zelf kan beslissen in welke domeinen je sterker wil worden. Wat mij ook aansprak is de verdeling, één semester les gevolgd door één semester stage. Een stage is natuurlijk een goede en leerrijke ervaring, iets waar ik zeker naar uitkijk! Tijdens mijn vorige opleiding heb ik zeer weinig kennis opgedaan over grafische vormgeving. Het viel mij meteen op dat we zeer veel grafisch ontwerp gingen krijgen, iets dat mij in de toekomst zeker kan helpen bij het zoeken naar een vaste job.