Praktijkgerichte vakken binnen DMM - Digital Media Manager
+32 496 86 44 05 peter.vanedom@thomasmore.be
Inschrijven

Praktijkgerichte vakken binnen DMM

Praktijkgerichte vakken binnen DMM

De opleiding Digital Media Management legt de focus op praktijkervaring. Naast een stage van 15 weken krijgen de studenten ook de basiskennis en -vaardigheden over 12 vakdomeinen in digitale communicatie en Marketing, hierin worden verschillende praktijkervaringen aan gekoppeld.

Zet leerstof om naar praktijk

Als eerste zijn er de Expert Classes die onderverdeeld zijn in “Challenge Days” en gastlessen, gegeven door professionals. Tijdens de Challenge Days kom je in contact met verschillende opdrachtgevers (Walibi, Carrefour…) die jou zes dinsdagen lang een nieuwe uitdaging voorleggen. Hierbij word je verdeeld in kleine pitchgroepjes. Aan de hand van een briefing van de opdrachtgever krijg je een volledige dag om deze opdracht zo creatief mogelijk uit te voeren en zo veel mogelijk bij te leren. Deze onderwerpen kunnen heel uiteenlopend zijn: SEO, e-mail marketing, social media… De Challenge Days worden telkens georganiseerd op verschillende locaties, geen saaie klaslokalen dus!

Naast de challenge days worden er op woensdagen verschillende gastlessen georganiseerd. Bij de start van het academiejaar kan je een keuze maken tussen 2 vakdomeinen: Content Marketing of Performance. Aan de hand van je keuzedomein komen echte professionals uit het werkveld hun ervaring en kennis met jou delen. Hierbij wordt je ondergedompeld in de verschillende aspecten van jouw keuzedomein die worden beargumenteerd door verschillende praktijkvoorbeelden.

Word zelf een professionnal

In de opleiding Digital Media Management krijg je ook de opportuniteit om verschillende certificaten te halen. Deze certificaten zijn een groot pluspunt op jouw CV en zijn zeker een aanvulling in jouw digitale opleiding. Per opleiding zijn er een aantal certificaten verplicht. Voor de opleiding Digital Media Management zijn dat voornamelijk de certificaten Google Analytics, Google Adwords, Google Digitaal Atelier en het Hubspot Inbound certificaat. Natuurlijk moet je dit niet helemaal alleen doen! Tijdens jouw opleiding krijg je een intensief leerpakket voorgeschoteld door Google zelf. Daarnaast is er nog het online platform “Digital Masters Academy” die jou helemaal de weg wijst om jouw certificaten te behalen!

Praktijkervaring naar keuze

Om je volledig klaar te stomen voor het echte werkleven geeft de opleiding je de keuze om op donderdagen gedurende het hele semester verschillende workshops te volgen. Je bent natuurlijk helemaal vrij om te kiezen welke workshops je wil volgen! Portretfotografie, copywriting, openbaar spreken, social advertising, bedrijfsvlogs… het kan allemaal bij Digital Media Management! De opleiding geeft je de kans te ontdekken welke vakdomeinen je leuk vindt en je je later in wil specialiseren.

Ga de uitdaging aan!

Als laatste onderdeel van het semester, voor de 15 weken lange stage begint, is er “Pitch” als eindwerk. Tijdens de Pitch word je in groepen verdeeld die allemaal verschillende persoonlijkheden en kwaliteiten bevatten. Daarbij is het de opdracht dat je samen met jouw pitchgroep alles uit de kast haalt in competitie met de andere groepen. Je wordt namelijk uitgedaagd door een opdrachtgever om een opdracht zo goed mogelijk voor hen uit te voeren. Twaalf weken lang is het jouw taak samen met je groep een zo goed mogelijk en kwalitatief concept uit te werken. Alles wat je geleerd hebt tijdens jouw opleiding wordt omgezet in praktijk. Zalig, toch?