A day in the life of a DMM'er - Digital Media Manager
+32 496 86 44 05 peter.vanedom@thomasmore.be
Inschrijven

A day in the life of a DMM’er

A day in the life of a DMM’er

Vraag jij je af waar studenten Digital Media Manager zich mee bezighouden overdag? Tijdens de eerste zes weken van het academiejaar vinden er “Challenge days” plaats, wij nemen jou mee naar Walibi!

Klaar voor vertrek!

Dinsdag 3 oktober 2018. Station Mechelen. 7u56 (geeuw). Studenten verzamelen in het station om de trein richting Leuven te nemen. Eindbestemming: Walibi, waar onze Challenge day die dag doorging. Iets waar iedereen zeer enthousiast over was! Life is a rollercoaster.

Wat deden wij in Walibi?

Natuurlijk gaan wij niet zomaar naar Walibi en jammer genoeg zal de Dalton Terror voor een andere keer zijn. Onze dag begon zeer vroeg aangezien we om 10u00 in Walibi werden verwacht. Dit betekent de start van een lange, maar fijne en leerrijke dag. De eerste presentatie van de dag, gegeven door “het joch”, begon al direct met “Comic Sans MS”,
niet goed voor ons hart, maar wel goed voor het brein, want het was super leerrijk!

Na een korte pauze was het tijd voor de tweede expert class, het social media verhaal van Walibi. Na enkele insights over de verschillende social media campagnes, gecombineerd met een offline verhaal, was het aan ons. Stel een volledige nieuwe online campagne op, zoek hierbij insights en ontwerp een voorbeeldpost. Dit allemaal op een uurtje tijd. DMM schoot lichtjes in paniek, maar toch was elke groep perfect (lees: op het nippertje) op tijd klaar.

Als laatste waren er de presentaties en werden we verrast door Walibi, we mochten namelijk een ritje maken in één van hun achtbanen! Na deze leuke activiteit zat de dag erop voor ons. Moe maar voldaan keerden we terug naar huis.

Wat houdt een Challenge day juist in?

Wat zijn “Challenge days” nu juist? Dit zijn verschillende uitdagingen op fijne locaties. De eerste zes dinsdagen van het academiejaar gaan we met de hele bende naar enkele toplocaties. Daar leren de studenten van experts en werken ze voor opdrachtgevers als Springbok, Mediahuis, … Tijdens de voormiddag zijn er telkens één of twee expert classes gepland. Deze opdrachtgevers geven telkens een case waaraan de studenten in de namiddag mogen werken. Later volgt er een kleine pitch van de resultaten en een prijsuitreiking.